ناسا می خواهد در سال 2030 فضانوردانی را به مریخ بفرستد!

• aragorn
  • 2014-12-26 15:27:52

فضاپیمای اوریون ناسا (NASA's Orion) هفته ی گذشته با موفقیت به فضا پرتاب شد. این پرتاب بدون سرنشین با هدف حمل وسایل به فضا و در نهایت، حمل انسان به مریخ، انجام شده است. در حال حاضر، ناسا اطلاعات بیشتری از این ماموریت خود را منتشر کرده است.

طی کنفرانسی خبری در NASA TV مشخص شد که فضاپیمای اوریون قرار است از سال 2025 میلادی، 4 فضانورد را به فضا ببرد و اولین فضانورد در سال 2030 پای خود را بر روی مریخ خواهد گذاشت. این ماجراجویی جدید بشر در فضا، از زمان پرتاب آپولو 17 در سال 1972 که انسان را به ماه برد، تا کنون، یکی از بلند پروازانه ترین آن هاست و هم چنین، بیشتری فاصله ای است که یک انسان تا کنون از زمین گرفته است.

در اولین پرتاب آزمایشی، هیچ فضانوردی در اوریون قرار نمی گیرد. ولی کابین این فضاپیما را با 1200 سنسور مختلف، پر کرده اند که اطلاعات مختلفی را از درجه ی حرارت تا درجه ی تششعات را ثبت و ارسال می کنند. هم چنین سیستم های مختلفی مانند ساقط کردن پرتاب را نیز در این پرتاب آزمایشی تست می کنند.

اوریون در فاصله ای 15 برابر دورتر از ایستگاه فضایی بین المللی به دور زمین خواهد چرخید و 11 چتر نجات برای فرود آن در اقیانوس آرام نیز بر روی اریون نصب شده است.

این آزمایش، نشانه ی خوبی از اتفاقات آینده در حوزه ی نجوم و فضاست. در این پروژه ی ناسا، اکثرا دانشمندان جوان حضور دارند و ناسا معتقد است این افراد جوان، سخت کوش، با انگیزه و با استعداد، تا سال 2025 و 2030 به متخصصینی ورای تصور همگان تبدیل خواهند شد و مرزهای دانش ما را گسترش خواهند داد.

عکس اینفوگرافیک ناسا در باره ی این پروژه را در بالا می بینید. در انتها نیز تصاویر پرتاب موفق این فضاپیما به فضا را با هم می بینیم. با خبرتک بمانید.

Average: 5 (1 vote)

سوالات خود را از خبرتک بپرسید

دیدگاه‌ها

• 41
  • 43

اونا کجان؟ ما کجاییم؟

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

• تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Fill in the blank.

کپی برداری و بازنشر مطالب در دیگر رسانه های دیجیتال، تنها با ذکر نام خبرتک به عنوان منبع و درج لینک به محتوای اصلی مجاز است.

تمامی حقوق برای مجله ی اینترنتی خبرتک محفوظ است.